Saturday, May 9, 2009

Cinta Yang Selamat Semua Nya...

Assalamualaikum w.b.t,

Rasa cinta adalah satu anugerah tuhan pada hambaNya, dan kerananya manusia sanggup apa saja asalkan dia memiliki apa yang dicita. Kerna cinta sanggup berkorban apa saja, harta dan nyawa. Setiap detik hanya memikirkan tentang si dia yang tercinta, ingin bersama sepanjang masa.Tetapi pastikah cintamu dihargai. Mungkinkah si dia akan tetap setia setelah kau serahkan jiwa dan ragamu. Mungkinkah kau pastikan tidak akan dihancurkan.
Jika kau mencintai bunga, sedarlah engkau bunga itu akan
layu.
Jika kau cintakan manusia, sedarlah suatu hari dia akan
pergi.
Jika kau mencintai harta, harta itu nanti kau akan
tinggalkan.
Jika kau mencintai Ilahi,hanya Dia yang akan
kekal abadi.
Cintailah Ilahi

Bismillahirrahmanirrahim...

Ya Allah

jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan
cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk
menyintaiMu..

Ya Muhaimin

jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut
padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta
nafsu…

Ya Rabbana

jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada
hatiMu..

Ya Rabbul Izzati

jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di
jalanMu…

Ya Allah

jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam
terakhirMu..

Ya Allah

jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dlm
perjalanan panjang menyeru manusia
kpdmu…

Ya Allah

jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga
melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu.

Amin...

Zeedeen

SelamatSemuaNya

0 comments: