Sunday, September 13, 2009

Laporan Muktamar

“ Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih”

LAPORAN MUKTAMAR KALI KE-3 GENERASI 7, IPUKL

14 OGOS 2009 bersamaan 23 Sya’aban 1430H

Jalan Pahlawan 6, Selayang @ rumah intan

_______________________________________________________________________________________

Assalamualaikum wbt,

Alhamdulillah, pujian bagi Tuhan sekalian alam,selawat dan salam buat junjungan besar nabi Muhammad SAW. Sekali lagi G7 dapat berkumpul bagi melaksanakan muktamar untuk pertukaran jawatan yang telah disandang oleh pimpinan terdahulu dan akan digantikan dengan pimpinan baru. Tahniah dan syabas kepada pimpinan lepas diatas komitmen dan tanggungjawab yang telah dilaksanakan. Muktamar dijalankan pada 14 ogos 09 di rumah Intan tepat pada jam 6 petang. Kehadiran yang agak memberansangkan merangsang kehangatan muktamar selain bertemu dengan sahabat2 yang sudah lama tidak bersua sekaligus mengeratkan tautan antara hati-hati ahli G7. Kesempatan ini, G7 mengucapkan tahniah dan syabas juga kepada sahabat2 yang berkonvokasi pada keesokan harinya 15 ogos 09.


Seusai solat magrib, terdapat sedikit pengisian sementara menunggu kehadiran sahabat2 yang lain dan azan isyak. Sessi muktamar dijalankan selepas solat isyak dan selepas jamuan makan yang disediakan oleh tuan rumah. Dipengerusikan oleh saudara Azhan, muktamar berjalan dengan penuh tenang dan disusuli oleh pembentangan oleh setiap syukbah. Dimulai dengan SUQIS, SUTRA, SUPI dan akhir sekali SUKU. Oleh sebab kekangan masa, sessi pembentangan terpaksa dihadkan dan sebarang soal jawab dijawab dengan penuh ringkas.


Dengan rasminya, pimpinan G7 sessi 2007/2009 meletakkan jawatan masing-masing dan sidang muktamar mencadangkan nama-nama pencalonan untuk tanzim yang baru. Demikian dibawah ini hasil komentar dan keputusan sidang muktamar untuk jawatan2 yang dilantik. Namun begitu, setiap Rois dan Roisah setiap syukbah akan dibincangkan oleh saf pimpinan baru dalam masa terdekat dan akan diumumkan kemudian. Diharapkan sahabat2 dapat menerima taklifan yang dipertanggungjawabkan dan menjalankan amanah dengan baik demi tertegaknya Islam di muka bumi juga demi menyuburkan sinar iman di hati-hati kita.



tanzim baru G7 sesi 2009/2011


Mas’ul : Azhan
Timb. Mas’ul : KIV

Masulah : Nurul Haniza

Timb. Mas’ulah : KIV

S/u : Anas
Timb. S/u : KIV

Bendahari : Ida Kartini Othman (lantikan terkini)
Timb. Bendahari : KIV

SUTRA
Rais : KIV
Raisah : KIV

SUKU
Rais : KIV
Raisah : KIV

SUPI
Rais : KIV
Raisah : KIV

SUQIS
Rais : KIV
Raisah : KIV

Insya'Allah..semoga saff kepimpinan G7 sesi ini, lebih proaktif,produktif & istiqamah :)

Diharapkan semua g7 dapat menerima taklifan yg diberikan dgn sabar & ikhlas..

Dengan izinNYA, G7 akan tetap menjadi sebuah keluarga bahagia dalam keluarga besar IPUKL dlm meneruskan kesinambungan perjuangan di luar kampus & di alam kerjaya..

Ana, dengan merendah diri melafazkan ucapan terima kasih kepada ahli2 G7 yang sudi hadir ke muktamar dan tidak lupa juga kepada tuan rumah yang menyediakan tempat dan makanan kepada sidang muktamar. Tali ukhwah G7 dibina diatas kesefahaman antara satu sama lain. Berlapang dada dan bersangka baik dengan setiap apa yang berlaku disamping memperbaiki kekurangan. Semoga semua dilimpahi nikmat dan rahmah dari Tuhan Sekalian Alam dan semoga nikmat Islam dan Iman sentiasa mekar di sanubari semua.



Makluman:

Untuk sebarang aktiviti yang membabitkan J sekarang ini, chain mesej tidak akan berubah dalam masa terdekat ini...harap maklum.. Sebarang perubahan akan dimaklumkan kelak..


Dari meja setiausaha kerajaan,

Tingkat 14, Bangunan Sultan Salahudin Abdul Aziz Shah,

Shah Alam, Selangor


s.k. – Mas’ul G7

- Setiausaha G7

-Ahli G7

0 comments: